Nesto malo o njima

Morsko prase potice iz Juzne Amerike, naziv "morsko" nema nikakve veze sa njegovim plivackim sposbnostima. Kao i ostali glodari, nije narocito odusevljeno da se kupa. Morski prasici koji se prodaju po pet shopovima izgubili su mnogo toga zajednickog sa njihovim precima iz Juzne Amerike posto su oni jos jedna generacija koja je odrasla u pet shop-u.

Na zalost, po pet shopovima ne razdvajaju muzjake od zenki i cesto se desava da se ukrstaju prasici koji su u krvnom srodstvu, sto sa tacke genetike naravno nije dobro. To je verovatno i jedan od razloga zasto su zamorci tako neznog zdravlja.

Pored toga da morsko prase voli da se kupa, druga rasirena iluzija je da je morsko prase idealna zivotinja za malu decu i da nije zahtevno. Ne! Morski prasici su slatke, umiljate zivotinjice i vrlo su zahtevni, pre svega zbog svog neznog zdravlja, tako da ako zelite da im pruzite dug i srecan zivot, budite spremni da potrosite vreme i pare!
Prosecan zivotni vek im je 5-7 godina.

6 comments:

Snezana Bjeladinovic said...

hvala za ovaj sajt. Na stranim sam citala o kupanju, secenju noktiju, cistoci usiju..
Da li mozete da mi preporucite koji sampon da koristim za kupanje. Kupujem u Beogradu u Petshopu, ali nisam obracala paznju, jer nisam znala da moraju da se kupaju, da im se seku nokti i nedeljno pregledaju usi.

Miley fan said...

Moje morsko prase ima krv na vagini i slabo se krece jede pije i polu zatvorene oci sta da radim?

Miley fan said...

sad je bolje pocelo je da jede i da se krece i pije vodu

Fund my trip to London said...

Bravo...
Ovaj sajt bio mi je od izuzetne pomoci, saveti koji se nalaze ovde isti su kao saveti koje daju veterinari... U to sam se uverio nakon sto sam pratio uputstva za lecenje ileusa koji sam primetio kod mog praseta... Dva dana prase nije htelo da jede, sklupcalo se u cosku, podrhtavalo, i drzalo oci poluzatvorene... Smatram da je do ovoga doslo mojom greskom jer sam prasetu dao one multivitamine sa ukusom jogurta koji su puni secera i kupus koji izaziva nadimanje stomacica... Ono sto sam uradio je u potpunosti u skladu sa uputstvima ovog sajta,kada sam posumnjao da nesto nije uredu prvo sam prase odvojio od drugog praseta (imam dve zenkice) i pratio koliko jede i da li kaki... Kada sam nako jedne noci i dana uvideo da nejede isto vece pristupio sam hranjenju na silu... Nabavio sam spric sa kratkim vrhom, probiotik,a kasu sam pravio od Cavi Crispy mrvica koje sam predhodno potopio u toplu vodu, a zatim izmiksao u blenderu sam malo sargarepe, lista od karfiola i vitaminim b i c u prahu (za decu ima u apoteci)... na svakih sat davao sam imadju 5 i 10 ml kase spricem, u sustini dokle god se prase ne otima previse, ali nikada vise od 10 ml, probiotik sam pomesao sa vodom (ne celu kapsulu), inace sam vodu davao po malo izmedju hranjenja... Prvo sto sam primetio jeste da prase iz sebe izbacuje lepljivu providnu masu slatkastog mirisa (sto me navelo da pomislim da je to zbog onih vitamin dropova od jogurta), nakon jednog celog dana bez stolice, postao sam ocajan i negde oko dvanaest sam resio da joj dam Klometol (u nedostatku sirupa dao sam 20 deo tablete koju sam odmah izmutio u kasici sa malo vode).. Nakon dva sata prase je prvi put vrsilo veliku nuzdu... izmet je bio izuzetno tvrd i suv zutkaste boje... tu noc je mukica izbacila sve iz sebe, a ujutru je vec zivnula i pocela da jede.. iz predostroznosti sam joj dva naredna dana davao samo Cavia Crispy hranu i vodu na spric (obavezno sa vitaminom c)... Potpuni oporavak je usledio u trecem danu... ostao mi je jos samo jedan jedini problem, prase je zaudaralo neprijatnim mirisom zbog hranjenja na silu, a krzno oko vrata je bilo zelenkasno zute boje iz istih razloga... hteo sam da kupim sampon za njih u Pet shopu ali je kostao 700 din, resio sam da kupim Kosili (logikom da ako je najbolji za bebe onda je valjda dobar i za prase) kosta 160 din i moram reci da sam zadovoljan jer prasetu nije smetalo ni najmanje... Primetio sam medjutim da prase nevoli da je kupa, da je to ogroman stres i da ih je izuzetno tesko manipulisati tokom sapunjanja...Tako da kupanje ne preporucujem osim u posebnim slucajevima...

Na kraju sta drugo reci osim hvala puno na ovom sajtu i ziveli morski prasici....:)

Unknown said...

Pre dva dana sam dobila morsko prase za rodjendan,negde sam procitala da treba da im se seku nokti...Kako to da radim?

Katarina Jaksic said...

Moje morsko pracence ima uvek cist kavez, svezu vodu i hranu cak i ponekad izlazi sama iz kaveza i uskoci meni u krilo i cesto se mazimo ali cesto skici kad je u kavezu a ima sve sto joj je potrebno i bas je razigrana uvek